Suomen Muinaismuistoyhdistys on aktiivinen arkeologian, kansatieteen ja taidehistorian alojen sekä museoita koskevan tutkimuksen tieteellinen kustantaja.

Yhdistyksen julkaisuja voi ostaa ja tilata Tiedekirjasta. Suurin osa yhdistyksen vuoteen 1945 mennessä ilmestyneistä julkaisuista on saatavilla verkossa Kansalliskirjaston palvelussa. Parhaillaan yhdistyksessä on käynnissä digitointihanke, jolla pyritään tuomaan myös tuoreempia julkaisuja vapaasti luettavaksi.

Julkaisutoimintaan ja yhdistyksen omaan julkaisuvalikoimaan liittyviin kysymyksiin vastaa julkaisusihteeri Teemu Väisänen (julkaisusihteeri(at)muinaismuistoyhdistys.fi).

Yhdistys julkaisee tällä hetkellä vuosikirjan lisäksi kolmea julkaisusarjaa: Iskosta, Kansatieteellinen arkistoa ja Suomen Muinaismuistoyhdistyksen Aikakauskirjaa. Sarjoissa julkaistaan säännöllisesti esimerkiksi yhdistyksen oppiaineiden väitöskirjoja.

Nykyisten julkaisusarjojensa lisäksi Suomen Muinaismuistoyhdistys on aiemmin julkaissut seuraavia sarjoja:

Luetteloja Suomen Muinaisjäännöksistä, 1–23 (1877–1902)

Eurasia Septentrionalis Antiqua, 1–12 (1927–1938) sekä

Suomen kirkot (Finlands kyrkor), 1–6 (1959–1972 . Suomen kirkot -sarjan julkaisemista jatkoi Museovirasto (osat 7–16, 1973–1990).

Lisäksi Suomen Muinaismuistoyhdistyksen julkaisuihin kuuluu lähes viisikymmentä muuta teosta.