Suomen Muinaismuistoyhdistys on tieteellinen seura, mutta myös kaikille avoin kansalaisjärjestö. Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä kuka tahansa henkilö, joka tuntee kiinnostusta yhdistyksen toimintaa ja päämääriä kohtaan.

Voit hakea jäsenyyttä ilmoittautumalla sihteerille mieluiten sähköpostitse, sihteeri(at)muinaismuistoyhdistys.fi. Kerro viestissä lyhyesti taustasi sekä henkilö- ja osoitetiedot jäsenrekisteriä varten.

Uudet jäsenyydet vahvistetaan sääntöjen mukaan yhdistyksen kuukausikokouksissa, joita järjestetään 4-6 kertaa vuodessa.

Jäsenyyden vahvistamisen jälkeen uuden jäsenen tulee maksaa yhdistyksen jäsenmaksu. Maksavat jäsenet ovat valintansa mukaan joko

• a) vuosijäseniä (maksu tällä hetkellä 25 euroa/vuosi) tai
  • b) ainaisjäseniä (kertamaksu 200 euroa) tai
  • c) lahjoittajajäseniä (kertamaksu 500 euroa)

Jäsenedut

Kaikki jäsenet saavat yhdistyksen kokouskutsut ja muun jäsenpostin. Yhdistys myy ajoittain alennusmyynneillä omia julkaisujaan jäsenilleen.

Vuosijäsenet ja ainaisjäsenet saavat yhdistyksen julkaisut Tiedekirjasta ostaessaan alennettuun hintaan (-30 %). Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kirjamyymälästä ja verkkokirjakaupasta yhdistyksen jäsenet saavat ostaa normaalihintaisia kirjoja alennettuun hintaan (-25%). Alennuksen saamiseksi on verkkokauppaan rekisteröityessä valittava ko. yhdistys kohdassa Jäsenyydet.

Lahjoittajajäsenet saavat maksutta osan yhdistyksen sarjajulkaisuista ensimmäisestä jäsenyysvuodestaan alkaen sekä muut julkaisut alennettuun hintaan (-30 %).

A.M.Tallgrenin työjäsenkirja vuodelta 1913. Markku Haverinen, Museoviraston kuvakokoelmat.