Suomen Muinaismuistoyhdistys on pitkään ollut aktiivinen arkeologian, etnologian ja taidehistorian alojen sekä museoita koskevan tutkimuksen tieteellinen kustantaja. Yhdistys julkaisee tällä hetkellä Suomen Museo-Finskt Museum -vuosikirjan lisäksi kolmea julkaisusarjaa: Iskosta, Kansatieteellistä arkistoa ja Suomen Muinaismuistoyhdistyksen Aikakauskirjaa. Sarjoissa julkaistaan säännöllisesti esimerkiksi yhdistyksen oppiaineiden väitöskirjoja. Lue lisää julkaisutoiminnastamme.

Yhdistyksen julkaisuja voi ostaa ja tilata Tiedekirjasta. Suurin osa yhdistyksen vuoteen 1945 mennessä ilmestyneistä julkaisuista on saatavilla verkossa Kansalliskirjaston palvelussa. Parhaillaan yhdistyksessä on käynnissä digitointihanke, jolla pyritään tuomaan myös tuoreempia julkaisuja vapaasti luettavaksi journal.fi-palveluun.

Julkaisutoimintaan ja yhdistyksen omaan julkaisuvalikoimaan liittyviin kysymyksiin vastaa julkaisusihteeri Teemu Väisänen (julkaisusihteeri(at)muinaismuistoyhdistys.fi).

Kansatieteellisessä arkistossa on julkaistu esimerkiksi vuonna 2011 luotsi- ja majakkamiesperheiden elämästä väitelleen Harri Nymanin väitöskirja.