Suomen Muinaismuistoyhdistyksen Aikakauskirja – Finska Fornminnesföreningens Tidskrift  on yhdistyksemme vanhin julkaisusarja, joka alkoi ilmestyä jo 1874. Alkuaikoina sarjassa julkaistiin myös artikkelikokoelmia.

Nykyään sarja on keskittynyt erityisesti taidehistorian alan tieteellisiin monografioihin, jotka vaativat korkeatasoista kuvitusta. Uusi kirja ilmestyy noin kerran vuodessa. Sarjaa päätoimittaa dosentti Leena Valkeapää (leena.valkeapaa(at)outlook.com).

Sarjan tuorein julkaisu on vuonna 2022 ilmestynyt Minna Tuulas-Inkisen väitöskirja Tyylin luojat, tunnelman tuojat -Taiteilijatapetit Suomessa 1950-luvulla (220 sivua).

Sarjan kaikki julkaisut löytyvät julkaisuluettelosta. Digitoidut julkaisut ovat vapaasti luettavissa Edition-verkkosivuilta. Myös sarjan ensimmäisiä julkaisuja on digitoitu Kansalliskirjaston Fenno-Ugrica -kokoelmaan.