Kuva: Museovirasto.
Kansallismuseorakennuksen suunnitelma, itäinen julkisivu. Arkkitehdit Herman Gesellius, Armas Lindgren ja Eliel Saarinen 1904. Kuva: Museovirasto.

Finskt Museum 2018 - Call for papers

Tämän vuoden Finskt Museumiin pyydetään lähettämään artikkeliehdotuksia viimeistään 12.2.2018: Call for papers på svenska/in English

Kevään 2018 kuukausikokoukset

Tervetuloa kevään kuukausikokouksiin! Kokouksia esitelmineen järjestetään kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona (poikkeuksena vuosikokous) klo 18 Kansallismuseon auditoriossa (Mannerheimintie 34). Kansallismuseo on keskiviikkoisin auki klo 20 asti, joten käynti pääovista! Esitelmät ovat avoimia kaikille ja tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Kevään esitelmien teema on

Pisarasta mereksi - Yhdistävä ja erottava vesi:

Ke 7.2. FT Tytti Steel, Helsingin yliopisto:

"Vesi musta laitureihin loiskuaa" - 1950-luvun satama faktan ja fiktion risteyksessä

Ke 7.3. Professori Hanna Johansson, Taideyliopiston Kuvataideakatemia:

Sateen ja veden kuvaamisen vaiheita 1800-luvulta nykytaiteeseen

Ke 4.4. FT Satu Koivisto, Helsingin yliopisto:

Turpeen kätkössä - Kosteikkojen arkeologinen kulttuuriperintö

Ma 7.5. SMY:n puheenjohtaja, dosentti Pia Olsson:

Veden kulttuuriperintö

Yhdistyksen vuosikokous

Tervetuloa!

Object Biographies-konferenssi Helsingissä 2.-3.3.2018

SMY:n yhteydessä toimiva Esinetutkimusverkosto Artefacta järjestää maaliskuussa kansainvälisen konferenssin. Mukaan voi ilmoittautua vielä 2.2.2018 asti! Lisätietoa ohjelmasta ja ilmoittautumisesta: Artefactan sivuilla

Kirjoituskutsu - Call for papers: Suomen Museo 2018

Suomen Museon ensi vuoden numeron teemana on Vaikea kulttuuriperintö. Halukkailta kirjoittajilta pyydetään noin 200 sanan laajuisia artikkeliehdotuksia 31.1.2018 mennessä. Ehdotukset lähetetään päätoimittaja Outi Järviselle, (outi.jarvinenharvilahti(at)gmail.com).

Kirjoitusohjeet ja tarkemmat tiedot: Kirjoituskutsu

Seuraa meitä Facebookissa!